چاپ پلات تبریز

چاپ پلات تبریز

چاپ پلات تبریز

پلات می تواند برای فضای داخلی نظیر کارهای نمایشگاهی، کارهای هنری و… مورد استفاده قرارگیرد. چاپ پلات یکی از زیر مجموعه های چاپ عریض دیجیتال می باشد که تنوع جنس بالا از مزیت های آن می باشد.این امر ابتدا بوسیله دستگاه پلاتر بر روی متریال های مختلف چاپ و سپس با دستگاه لمینیتور برروی آن یک لایه کشیده شده که آن را در مقابل پاره شدگی ، رطوبت و صدمات احتمالی حفظ می کند. چاپ پلات لمینت از دسته چاپ های عریض محسوب می شود.

عملیات چاپ پلات توسط دستگاه پلاتر انجام می شود. دستگاه پلاتر دارای هدهایی است که به وسیله این هدها رنگ بر روی کاغذ انتقال می یابد. برای افزایش مقاومت پلات و کاهش صدمات احتمالی، پس از چاپ پلات به وسیله دستگاه لمینیتور لایه ای جهت استحکام بخشیدن روی آن کشیده می شود که به آن لمینت گویند.

عملیات لمینت به دو روش لمینت سرد و لمینت گرم صورت می پذیرد علاوه بر این لمینت کردن باعث زیبایی بیشتر پلات می گردد. دستگاه چاپ پلات (پلاتر) جزء دستگاههای چاپ فضای داخلی به حساب می آید که از آن برای چاپ نقشه، پوستر، کوتد لمینت، فتو گلاسه، بوم، پی وی سی، چاپ روی استند، پاپ آپ، میز کانتر، رول آپ و… استفاده می شود.

از ویژگیهای بارز چاپ پلات و لمینت کیفیت منحصر بفرد پلات لمینت در مقایسه با بنر می باشد که البته ظاهر دیداری پلات در مقایسه با بنر بسیار برتر است، بطوری که از پلات لمینت که به نام کوتد لمینت نیز موسوم است جهت دید از نزدیک بیشتر استفاده می شود در حالی که از بنر برای دید از دور بیشتر استفاده می شود.

چاپ بر روی متریال های:

تحریر،کــتد،فــتوگلاسه وون،فتوگلاسه ابریشمی،کنوانس طبیعی، کنواس پلی استر، پـارچه سوزنی، بک لایـت چاپ رو، بک لایـت چاپ پشت، برچسب PP ،PP مات،برچسب PVC،پت سیلور، پت گلدن

چاپ پلات لمینت چیست؟

لمینت جهت محافظت از چاپ پلات استفاده می شود که با استفاده از یک لایه نازک بر روی یا پشت پلات از آن در برابر عوامل محیطی محافظت می شود و جلا و براقیت سطح چاپی افزایش می یابد که این امر موجب افزایش کیفیت چاپ پلات و لمینت چاپی شده است.

در عملیات پلات لمینت کردن، با لمینت کردن تضاد رنگی در سطح چاپی افزایش می یابد که این امر منجر به زیبایی و جذابیت بیشتر سطح چاپی می شود. پلات لمینت کردن به روشهای براق و مات يا سرد و گرم صورت می گیرد.

انتخاب روش لمینت کردن بسته به کاربری و مکان مورد استفاده برای پلات لمینت دارد. به عنوان مثال برخی از مکان ها دارای روشنایی بیشتر و برخی مکان ها تاریک تر هستند. چاپ پلات و لمینت سرد، نازکتر، زیباتر، ظریفتر و گران تر است ولی پلات لمینت گرم رایج تر است. انتخاب نوع پلات لمینت بستگی به نظر مشتری و کیفیت چاپی مد نظر مشتریان انتخاب می شود.
پلات و لمینت گرم چگونه است؟
در پلات و لمینت گرم با استفاده از گرما لمینت بر روی سطح چسبانده می شود که به اصطلاح به آن پرس کردن نیز می گویند. پلات و لمینت گرم در دو نوع مات و براق صورت می گیرد که می توان پشت و روی سطح پلات را لمینت کرد. در پلات لمینت گرم سطح چاپی دارای چسبی است که زمانی که گرما به آن برسد این چسب فعال می شود. این نوع می تواند کیفیت را برای سطح چاپی فراهم آورد.

چاپ پلات لمینت سرد چگونه است؟

در روش چاپ پلات و لمینت سرد از گرما استفاده نمی شود که می توان لمینت سرد را معادل سلفون کشی در نظر گرفت. البته با پاشش مواد مايع خاص هم می توان لمینت سرد را انجام داد كه به آن كوتينگ می گويند. روش لمینت سرد، خصوصا در موردی که حرارت می تواند منجر به آسیب پلات شود روشی مناسب است.

مزایای پلات و لمینت چیست؟

چاپ پلات تا عرض 1 متر از ویژگی های منحصر به فرد پلات لمینت محسوب می شود. در مقایسه ای اجمالی که می توان بنر با پلات و لمینت را انجام داد، بایستی گفت که رزولیشن بالاتر پلات در مقایسه با بنر مشهود است. این در حالی است که بنر رزولیشن کمتری در مقایسه با پلات دارد. از این رو پلات لمینت را بیشتر برای فضای داخلی و دید از نزدیک بکار می برند. این در حالی است که بنر برای فضای خارجی مناسب تر است. به سبب لمینت کردن پلات می توان مقاومت به عوامل خارجی را برای پلات افزایش داد. علاوه بر افزایش طول عمر پلات لمینت، با لمینت کردن زیبایی اثر چاپی نیز بیشتر می شود. چاپ پلات و لمینت پایین بوده و روشی ارزان و مقرون به صرفه برای تبلیغات می باشد.

کیفیت بالای پلات لمینت در کنار هزینه مناسب آن، چاپ پلات و لمینت را می توان به یکی از مناسب ترین روشهای تبلیغاتی تبدیل ساخته است. برای چاپی با قیمت مناسب بایستی مرکزی معتبر را انتخاب کنید. مرکز چاپی بایستی کیفیت و رزولیشن چاپی مناسب را برا قیمت و هزینه مناسب برای مشتریان فراهم آورد. انجام چاپ با دستگاه چاپ پلات مناسب در مرکز چاپی می تواند کیفیت بالاتر را فراهم آورد.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید