چاپ دیجیتال تبریز

چاپ دیجیتال تبریز

چاپ دیجیتال تبریز

از گذشته تاکنون، سیستم‌های چاپ تصاویر،پیشرفت های زیادی داشته است. چاپ‌ سربی، فلزی، سنگی، ژلاتینی، افست، دیجیتال و غیره از انواع چاپ‌ محسوب می‌شوند. در این مقاله ما قصد داریم درباره چاپ دیجیتال به عنوان یکی از جدید‌ترین تکنولوژی‌های چاپ، اطلاعاتی را ارائه کنیم.برای چاپ تصاویر در تیراژ بالا در گذشته از افست یا لیتوگرافی استفاده می‌شد که از کیفیت و امکانات محدودی برخوردار بود.

اما امروزه پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت چاپ، تغییرات اساسی ایجاد کرده است.تازه‌ترین روش برای تبدیل تصاویر دیجیتال و با کیفیت به محصولات چاپی چاپ دیجیتال است. معمولا از این سیستم، برای تیراژ‌های پایین استفاده می‌شود. در ادامه مطلب به مزایای چاپ دیجیتال، کاربرد‌های آن، فرآیند، ابعاد و انواع چاپ دیجیتال می‌پردازیم.

مزایای چاپ دیجیتال

•در قیاس با چاپ افست هزینه چاپ دیجیتال بسیار زیاد است اما استفاده از سیستم دیجیتال، در تیراژ پایین بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. هزینه چاپ هر صفحه در این سیستم ثابت بوده و با افزایش تعداد تغییر نمی‌کند.
• امکان تغییر داده‌ها در سیستم‌ افست وجود نداشت اما در سیستم دیجیتال، شما به راحتی بخشی از داده‌ها را می‌توانید تغییر دهید.
• کار با دستگاه‌های قدیمی چاپ مانندگراور ،افست و فلکسو به دلیل اینکه باید در هنگام چاپ، نسبت به کمرنگی یا پر رنگی تصاویر تصمیم‌گیری می‌شد دارای حساسیت بالایی بود.

از این جهت کار با این دستگاه‌ها نیازمند استخدام یک اپراتور کار آزموده بود.درصورتی که کار با دستگاه چاپ دیجیتال، نیازمند تجربه و توانایی خاصی نیست.در چاپ دیجیتال تصمیم‌گیری درباره رنگ سطح چاپی تصاویر در مرحله آماده‌سازی و قبل از چاپ صورت می‌گیرد که این موضوع سبب صرفه‌جویی در به کارگیری نیروی انسانی می‌شود.

در سیستم چاپ دیجیتال پرینتر مستقیما به رایانه وصل می‌شود و داده‌ها را مستقیما از رایانه دریافت کرده و چاپ می‌کند. چاپگر‌های لیزری و جوهر افشان جزء رایج‌ترین دستگاه‌های چاپ دیجیتال به حساب می آیند. در این سیستم تونر، به شکل یک لایه نازک روی سطح چاپی قرار می‌گیرد ولی در سطح چاپی نفوذ نمی‌کند. در مرحله بعد، با استفاده از مواد پوششی و با تابش اشعه UV یا فرآیند‌های حرارتی، اقدام به تثبیت رنگ‌ها میکنند.

کاربرد‌های چاپ دیجیتال

• درقدیم برای چاپ تصاویر از واسطه‌های چاپی استفاده می‌شد و پس از آغاز فرآیند چاپ، امکان تغییر در آن وجود نداشت. اما امروزه،در سیستم چاپ دیجیتال، این محمل‌ها حذف شده است.

به همین دلیل چاپ هر نسخه، امکان تغییر اطلاعات درج ‌شده وجود دارد. با حذف محمل‌های چاپ، علاوه بر هزینه، در زمان آماده‌سازی نیز صرفه‌جویی می‌شود.

• تهیه نمونه: در چاپ دیجیتال خبری از پلیت‌ها نیست. از آنجا که چاپگر‌ مستقیما داده‌ها را از رایانه، روی سطح چاپی منتقل می‌کند. این ویژگی، امکان کالیبراسیون یا درجه‌بندی چاپگر و تهیه یک نمونه برای متقاضی را بوجود می آورد.

• چاپ شخصی: چاپ دیجیتال امکان چاپ، در تیراژ محدود را برای متقاضی ایجاد می‌کند. به همین جهت این امکان برای متقاضی وجود دارد تا از سطوح چاپی مختلف یا طرح‌های متفاوت در نسخ دیگر استفاده کند. به عنوان نمونه برای سفارش کارت پرسنلی، می‌توان از طرح‌های متنوع یا سطوح چاپی متفاوت استفاده کرد.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید